VITAFLEX, MANFAAT DAN BAGAIMANA MEMBANTU KITA?



Salam'alaik dan hai hai hai!

Hari ini, ibu, dengan Allah Ya Alim, Ya Hakim Ya Rashid nak share salah satu cabang menggunakan essential oil therapeutic grade ialah dengan cara vitaflex.

____________________________________________

Pertama sekali ialah, apa itu vitaflex?

Vitaflex ialah sebuah teknik yang berasal daripada masyarakat Tibet beribu tahun lalu sebelum wujudnya Akupuntur. Vitaflex juga memegang singkatan kepada "vitality through the reflexes".

Teori yang sangat-sangat menarik!
Sedikit tekanan yang dikenakan kepada badan mencipta cas elektrik yang therapeutic kepada tubuh.  Ini dikenali sebagai piezoelektrik.

Tekanan itu berasal daripada hujung jari, kepala jari dan kuku melalui pergerakan seperti rolling iaitu : pad, tip, nail, pad, tip, nail, akan memmbentuk rangsangan yang sama seperti bagaimana suis atau litar electric berfungsi. Teknik Vitaflex digunakan pada pelbagai titik refleks tubuh kita.

______________________

Ini merupakan rajah bergambar titik refleks baby dan anak kecil. comel kan?

_______________________________________________________________

Bagaimana Vitaflex membantu?

Biidznillah Ya Salaam, apabila dilakukan dengan kaedah dan cara yang betul, pasti Allah izin bantu proses untuk sihat dan cergas.

When done correctly, tenaga elektrik yang terhasil akan dialihkan kepada laluan saraf tubuh badan kita. Sebaik sahaja, tenaga "terjumpa" ruang yang wujud antara laluan saraf, ia akan membantu membaiki jurang tersebut. aha, jurang itulah yang menyebabkan ketidakseimbangan dalam tubuh badan.

macam suis lah, apabila wire kena gigit dengan tikus, mesti tak berapa nak onz kan? malap-malap, terkedip-kedip. Haa, macam itulah juga tau sistem saraf dalam tubuh badan kita. Hebat kan Allah yang Maha Menciptakan?

__________________________________________________

Apa kena mengena Vitaflex dengan Minyak pati/Essential Oils?

Ahaa, mudah sahaja. Easy Peasy, Bismillah.
Tanpa minyak pati, kita boleh je amalkan vitaflex. Lagi-lagi waktu terdesak, tapi sangat lagi bagus jika kita tambah sedikit manfaat minyak pati. Ianya sangat membantu memberi impak maksima kepada vitaflex tersebut. Wow, MashaAllah!

Pastikan kita mengguna Minyak Pati yang terapeutik sahaja. (Therapeutic Grade Essential Oils)

___________________________________________________

Apakah manfaat daripada Teknik Vitaflex ini?

inshaAllah Ya Fattah Ya Salaam, ada banyakkkk manfaat dari kaedah vitaflex ini. Berikut adalah antara manfaat vitaflex.:

  • Mengurangkan stress dan tekanan dalam badan kita.
  • Berkerja dengan santainya untuk support kita punya sistem tubuh badan yang sihat!
  • Mengembalikan keseimbangan laluan tenaga dalam tubuh badan kita dengan cara yang lebih relaks dan praktikal pada waktu lapang dan kecemasan.
  • Membantu sangat jika ada masalah penghadaman dan pencernaan, memang syiokk.
  • Mengurangkan migraine dan bantu mengeluarkan angin dari dalam badan. done tha, emamng best!
____________________________________________________

Bagiamana Vitaflex membantu pada tubuh badan yang berbeza sistem?

Terdapat beberapa cara yang berbeza yang boleh kita aplikasi teknik Vitaflex selain daripada Rain Drop Technique (RDT) yang fokus lebih pada bahagian kaki. Sebagai contoh :
  • Membersihkan usus untuk support sistem pencernaan yang sihat!
  • Kepala dan bahagian otak.
  • Heart Pump.
  • Ear Technique.
  • Lymphatic System
  • Healthy respiratory system support.

Ibu strongly suggest, untuk Vitaflex, silakan pergi dan hadir kelas pada sesiapa yang ingin ebalajar dan menggunakan kaedah ini pada ahli keluarga, sahabat dan sanak saudara. Percayalah, ilmu ini sangat berguna waktu anda kecemasan!

Ibu7 belajar ilmu ini pada tahun lepas, Alhamdulillah tahun ini kita nak repeat semula belajar. Robbuna Yusahhil. Ibu memang gunakan teknik vitaflex jika anak sembelit, susah membuang air besar. Dan ibui vitaflex diri ibu sendiri jika angin dan migraine teruk. Terus sendawa-sendawa. Alhamdulillah best sangat.


MashaAllah, tengoklah Allah cipta kita Maha Hebat. Sebab itu jangan pulas telinga anak oit!




Tapak tangan kita bukan untuk main sep sep tom tom je tau, banyak point tu. Belai manja dengan vitaflex waktu migraine, Alhamdulillah lega yakmat!



MashaAllah, dekat tapak kaki kita pun banyak point yang bersambungan dengan organ utama badan kita. Hanya Vitaflex, sap sap soi inshaAllah lega dan baiki sistem yang terjejas tuuu. 


InshaAllah, kita akan organize kelas lagi-lagi tentang vitaflex. Ibu semua perlu belajar teknik ringkas dan berkesan, biidznillah ini!

Sebarang pertanyaan boleh whatsapp Ibu Dheeya di link di bawah :

https://api.whatsapp.com/send?phone=60133254896

Ini adalah kelas terdekat yang boleh korang join ya!

Comments

Popular posts from this blog

Apa Itu Essential Rewards Order Young Living?

MINYAK PATI YOUNG LIVING RC

Daurah Maahad AnNoer, Janda Baik : Kitab Haid, Nifas dan Istihadhoh.